DISCOBAAR A MOEDER

Discobaar A Moeder, een ondertussen legendarisch Antwerps fenomeen, draait al mee van in 2002. Het begon als een cafégrap van twee bevriende vinylfreaks, de grap houden ze er in, van draaien in een café genieten ze nog steeds, maar van een groots festival op z’n tijd zijn ze niet vies.

Met hun platenbakken vol 45-toeren plaatjes draaiden ze ondertussen van in de kleinste bruine cafés tot in de grootste sportpaleizen en van Tomorrowland tot op de Night of The Proms. Telkens twee platen netjes aan elkaar mixen is niets voor deze heren. Ze vegen alle DJ-regels vierkant aan hun broek, zingen soms zelf gezellig mee en spelen liever wat het publiek wil dan wat toevallig in een of andere hitparade staat.  Als geen ander krijgen ze een massa aan ’t dansen waarbij geen enkele muziekstijl gemeden wordt, zodat zelfs de meest introverte ziel uit zijn cocon breekt.

Motto’s als “mixen kunnen wij ni fixen maar feesten gade gelak de beesten” en “zweten gelak een spons, houd’uw vrouw in ‘t oog of z’ is van ons” knallen vaak door de boxen en voor een muzikaal intermezzo of een live gezongen lied draaien de mannen hun hand niet om.

“Assekik zeg discobaar zegde golle a moeder, DISCOBAAAAAAR……….. A MOEDER!”


METROPOLITANS

Metropolitans is het project van 2 DJ’s: Duke & Xibo.  

Na meer dan 10 jaar indiviudeel draaien, speelden we voor het eerst, heel toevallig, samen in 2006.  
Het DJ-podium van het festival Rock Ternat, was toen “the place to be”. 

Muzikaal klikte het onmiddellijk en een hoop parties en events werden ondertussen al voorzien van een mix van de meest uitleenlopende dansbare beats.  

Ons motto … … Party On!


THE GLORIOUS GENTLEMEN’S CLUB

Omdat eigen lof stinkt, bewierook je soms beter de legendarische rock’n’roll helden van weleer. Dat is, in een welriekende notendop, de muzikale missie van Tim, Mathieu, Peter, Laurens en Jona.

Onder de nom de plume The Glorious Gentlemen’s Club, spelen deze nostalgische hipsters al twee jaar de pannen van eender welk dak dat erom smeekt. Daarbij trekken ze telkens gretig een maxi-size blik ronkende – maar ook kreunende – namen open: The Kinks, The Who, The Beatles, Creedence Clearwater Revival, The Rolling Stones en tientallen andere ongekroonde koningen van de riff. Kortom, elk icoon van in de tijd van toen, wanneer de meisjes nog in zwartwit in katzwijm vielen, passeert de coverrevue.

Gelukkig is The Glorious Gentlemen’s Club dus in multicolor én dolby stereo te bewonderen. Voor het jonge volkje is elk optreden van hen een spoedcursus springlevende rock ‘n’ roll. Voor het net iets minder jonge volkje is het een teletijdmachine naar de wonderjaren. Voor wie hen boekt, betekent het eeuwige roem als snuggerste affichesamensteller van de streek. Voor wie hen door een speling van het lot nooit te horen krijgt, wordt het dan weer een leven in C-mineur.


BOROKOV

Prettig gestoord gezelschap uit de Brusselse westrand. Met veel blaasinstrumenten, mobiele gitaar, basic drumwerk en trekzak. Borokov vertolkt op onnavolgbare wijze de balkanklassiekers en zorgt gegarandeerd voor ambiance in de keet. Hoe hun optreden zal verlopen en of ze wel gebruik zullen maken van het podium, dat wordt afwachten. Reeds gezien op oa Sfinks en in de AB.


DJ TOUCHEZ

Wat u vooral moet onthouden is dat Jellen eigenlijk maar 9 vingers heeft. Een lang verhaal met een abrupt einde. Maar niet getreurd, met de plaatsjes is hij nog steeds vingervlug en kan hij ondanks alles nog steeds de nodige ‘fingerspitzengefühl’ aan de dag leggen.

Zijn carrière lijkt dan ook op een sprookje. Begonnen met cassettes in donkere kroegen om te eindigen op het leukste midwinter-festival van de lage landen.

Steek zeker je hand eens op, hij geeft je een ‘High Four’ terug!


VELVET POLES FT. SHARON

The Velvet Poles ft. Sharon: Het verhaal van de the Velvet Poles start in september 1988, in de schaduw van de basiliek van Koekelberg.Een paar 17-jarige laatstejaarstudenten aan het Heilig-Hartcollege in Ganshoren, besluiten om samen een rockbandje op te richten om op te treden voor hun “100 dagen” . 
Met Stefaan “Robbie” Robrechts aan de keyboards, Philippe “de Gorre” Gondry op viool, Peter “de Leydt” Leyder als zanger was de basis gelegd voor “Pauline à la Plage” een vriendenbandje, dat naast covers ook een aantal eigen nummers bracht. Robbie en Leydt werden hierdoor een onafscheidelijk muzikaal duo, dat de 30 daaropvolgende jaren heel wat tijd zowel op – als naast verschillende podia zou doorbrengen. Hoogtepunt was ongetwijfeld de studio-opname van een aantal zelfgeschreven nummers (Madness, Sharleen, …) met hun band Pearly Pete, gereleased en vereeuwigd op Spotify.Op 26 januari 2018 werd het vreselijk nieuws bekend, dat zanger Leydt plots was overleden.Op Midwinter Lombeek 2018 brachten Robbie en Gorre een hommage aan hun pas overleden copain.Sinds dat moment zijn ze gedetermineerd om Leydt zijn muzikaal verhaal verder te zetten. Samen stichtten ze “The Velvet Poles”, waarbij keyboard/gitaar en viool de basis vormen.Bestaande nummers worden gestript en in een nieuw jasje gestoken.Hun doel is mensen raken via muziek en jong talent een podium bieden. Voor Midwinter 2020 werken ze samen met de Ternatse singer/songwriter Sharon De Gheyndt (Sharonmusic).Met de gitaar in de hand, achter het klavier of alleen achter de micro – het is altijd met evenveel enthousiasme en passie voor muziek dat ze aan een nummer begint!